Samen in actie voor anderen

Wij steunen Fairtrade België

Elke zondag kan u vanaf nu bij ons koffie en thee verkrijgen ter steun aan de lighthouse te Antwerpen.

Benieuwd naar de smaak? We verwelkomen iedereen na de dienst voor een lekkere warme tas en een leuk gesprek!

Voor meer informatie en om ook een steentje bij te dragen kan u terecht bij de lighthouse.

Over de kasseien naar Bulgarije in het krant!

Onze oudste Ward Van Hengel is vertrokken!

Deze actie is nu ook opengesteld naar het brede publiek toe en te lezen in het krant, de reporters waren er snel bij!

Zie link!  en draag je steentje bij aan dit project!

Over de kasseien naar Bulgarije

Over de kasseien naar Bulgarije is een project georganiseerd door onze oudste Ward Van Hengel.

Met de fiets gaat hij 2000 km trotseren om hiermee geld in te zamelen voor de armoede en slachtoffers van mensenhandel te Bulgarije.

Zie link!  en draag je steentje bij aan dit project!

Jaarlijkse schoendoos Actie

Vul een schoendoos met leuke spullen en schoolmateriaal!

Deze worden dan integraal opgestuurd naar de kinderen in Senegal. Let op er zijn bepaalde voorwaarden van wat er wel en niet mee opgestuurd kan worden (bv. geen voeding). Inzameling bij ons in de kerk! We delen de specifieke datums mee voor de diensten. Hou ook de startpagina van de website in de gaten, we zullen daar ook de datums plaatsen.

Jaarlijkse kerstmarkt te Zonhoven

Het is weer zover!

We hebben een standplaats op de kerstmarkt in Zonhoven, hier zullen we een warm drankje aanbieden en een warm hart onder de riem steken waar nodig!

Nieuwigheid: We hebben een kerst-quiz met toffe prijzen voorzien, deel het nieuws, doe mee en wie weet word jij ook één van de gelukkigen.

Donatie – SamenKerk

Dank allemaal voor jullie inzet!

We hebben een gulle donatie kunnen leveren aan de zorginstelling Ter Heide!

Carwash – geldinzameling

Working in the carwash ….

Laten we samen onze mouwen opstropen en zoveel mogelijk wagens poetsen ten voordelen van de zorginstelling Ter Heide!

Watoto – kinderkoor

Watoto komt naar Zonhoven!

Watoto kids is een kinderkoor bestaande uit weeskinderen en andere kwetsbare kinderen.Ze komen uit Oeganda en brengen ons zang, verhaal en dans.

Wij als SamenKerk hebben de eer om de Watoto kinderkoor te ontvangen in ons kerk en hiermee ook geld in te zamelen voor kinderen in Afrika!

Steunt u mee?

De Talibé kinderen van Senegal.

Maandelijks sponsoren wij onze belgische vrienden in Senegal. Zij werken met talibé kinderen

Wat is een Talibé kind ?

Dit zijn kinderen tussen 3 en 18 jaar , die door hun ouders verplicht worden weggestuurd wegens allerlei redenen naar een Marabout. Een Marabout is een Koran leraar die de kinderen uit de Koran onderwijst. En deze kinderen verblijven bij dit gezin van de Koran leraar.

Tussen 6 en 7 uur elke morgen worden de kinderen de straat opgestuurd voor geld en eten te bedelen. Elke dag moet elk kind 0,50 € hebben bij elkaar gebedeld hebben, zo niet dan volgen er straffen waar bij de kinderen niet ontzien worden. En soms zelfs stokslagen.

Wat doet dit project nu voor de kinderen?
Sinds 1997 is de kerk van Lyndiane gestart om deze kinderen het wat aangenamer te maken. Ze zijn eerst op zoek gegaan naar een partner die hen financieel wilde steunen, deze partner werd Tearfund. Tearfund heeft het project 10 jaar lang gefinancierd , maar jammer genoeg is het project nu al enkele jaren afhankelijk van vrije giften van mensen.

Follow us on Social Media!

Samen Kerk is een gemeenschap die samen werkt met andere gemeenten om de natie te veranderen en het Koninkrijk van God te tonen. We doen dit aan de hand van diensten, studie avonden, gebed avonden, conferenties en evangelisatie. We willen God de glorie geven die Hij verdient.

Op regelmatige basis updaten we ook onze Social Media kanalen, zo bent u ook op de hoogte van SamenKerk.