Ons verhaal

25 jaar zijn we al samen kerk geweest onder de naam ‘Christengemeente Zonhoven’.

2 jaar terug zijn we beginnen brainstormen over een nieuwe naam waar toen ‘Samen Kerk’ uit kwam. Het was dan ons doel om vanaf september 2020 de nieuwe naam voor te stellen.

Ondertussen is onze naam meer relevant dan ooit.

Samen aanbidden

Samen groeien

Samen op weg

Waarom geven?

De nood is groot en het hart van de Vader roept ons om uit te gaan en te geven aan hen die het nodig hebben. Of het nu een simpele maaltijd is, kleren voor de wintermaanden door te komen of gesprekken en gebed om mensen te bemoedigen, we proberen zoveel mogelijk te geven wat we kunnen.

Naast zelf geven, voorzien we ook financiën die via giften binnen komen en geven we deze door aan organisaties die zich vandaag op een wettelijke manier inzetten om te geven aan minder bedeelden, zieken, daklozen, …

Maak het verschil

We ondersteunen zendelingen over de hele wereld die zich inzetten voor armen, wezen en weduwen. Een zendeling is een christen die door God geroepen is om alles achter te laten en naar een specifieke plaats of regio te gaan. Daar delen ze dan naast levensnoodzakelijke dingen zoals voeding, onderdak, kledij,… ook het Woord van God. Vandaar de naam ‘zendeling’, want hij/zij werd(en) gezonden door God om daar het verschil te maken.

We hebben een aantal projecten die we al jaren steunen. De zendelingen die we al die tijd financieel verder helpen worden ook opgenomen in ons hart en gebed.

Over gesteunde projecten

Christen zijn is meer dan alleen een ogenblikkelijke bekering – het is een dagelijks proces waarbij je steeds meer op Christus gaat lijken.

Billy Graham

De duisternis kan de duisternis niet verdrijven; alleen licht kan dat doen. Haat kan haat niet verdrijven; alleen liefde kan dat doen.

Martin Luther King, Jr.

God kan ons geen geluk en vrede zonder Zichzelf geven, omdat het er niet is. Zoiets bestaat niet.

C. S. Lewis

Blijf op de hoogte

Blijf je graag op de hoogte van ons nieuws of activiteiten? Laat je email en naam achter en we voegen je toe aan onze mailings.